Burgerzaken

De afdeling burgerzaken bestaat uit de dienst bevolking en de burgerlijke stand. Zij zijn te bereiken in het Praetorium op de eerste verdieping. U kunt hier tijdens openingsuren terecht voor tal van documenten of administratieve procedures. Voor een aantal procedures is een elektronisch aanvraag- of invulformulier voorzien. U vindt alle toelichting hierover terug in onze productencatalogus. Een aantal aanvragen kunt u via de digitale balie volledig elektronisch afhandelen, voor andere documenten moet u, althans voorlopig, nog steeds naar het Praetorium komen. 


Loket 1:

Aangifte geboorte

Afleveren geboorteakte

Erkenning voor en na geboorte

Aanvragen Belgische nationaliteit

Loket 2:

Aangifte huwelijk

Afleveren huwelijksakte

Info echtscheidingen

 

Loket 3:

Aangifte overlijden

Afleveren overlijdensakte

Info concessies

 

Loket 4, 5 en 6:

Belgische identiteitskaarten

Kids-ID

Witte kartonnen reisbewijzen niet-Belgen -12jarigen

Adreswijzigingen

Euthanasie

Orgaandonatie

Wettelijke samenwoonst

Afleveren documenten (samenstelling gezin, getuigschrift woonst, bewijs van leven, …)

Wijzigen beroep

Volmachten (wettigingen dergelijken)

 

Loket 7:

Belgische identiteitskaarten

Adreswijziging

Rijbewijs

Uittreksel strafregister (goed gedrag en zeden)

Afleveren documenten (samenstelling gezin, getuigschrift woonst, bewijs van leven, …)

Afhalen paspoort (reispas)

 

Loket 8 en 9:

Niet-Belgen (inschrijving, adreswijziging, verblijfsvergunningen, …)

Aanvragen en afhalen paspoort (reispas)

Uittreksel strafregister (goed gedrag en zeden)

Rijbewijzen

 

Sluitingsdagen: maandag 17 april (paasmaandag), maandag 1 mei (Feest van de Arbeid), donderdag 25 mei (Hemelvaart) en vrijdag 26 mei (brugdag) 

 

Openingsuren:

 

maandag

08.30u-12.00u

13.00u-17.00u

dinsdag

08.30u-12.00u

13.00u-17.00u

woensdag

08.30u-12.00u

13.00u-17.00u

donderdag

08.30u-12.00u

13.00u-18.30u

vrijdag

08.30u-12.00u

gesloten

© Stad Tongeren 2012       logoGreen Valley